دفتر فنی معماری و شهرسازی

در بسیاری از موارد اطلاعاتی در مورد بناهای معاصر ایران که در کل کشور ساخته شده اند، وجود ندارد و در پی بی خبری از ارزش های معمارانه آثار، در خیلی از مواقع تخریب می شوند. بخش شهرنگار با تصویربرداری داوطلبانه کاربران در شهرهای مختلف ایران، بناهای معاصر ساخته شده خلال سالهای 1300 الی 1360 را جمع آوری و در معرض دید عموم قرار می دهد.

تکنولوژی معماری

کارخانه ونوس شیشه با شعار نگاه نو- بنای نو، در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع شیشه های مورد استفاده در صنایع ساختمانی و خودرویی آغاز نموده است. ونوس شیشه با بهره گیری از پرسنل مجرب و متخصص، قادر به تولید انواع شیشه های ساختمانی و خودرویی مطابق با استانداردهای بین المللی است.بخش شهرنگار با تصویربرداری داوطلبانه کاربران در شهرهای مختلف ایران، بناهای معاصر ساخته شده خلال سالهای 1300 الی 1360 را جمع آوری و در معرض دید عموم قرار می دهد.

معماری – مدیریت پروژه و ساخت

یکی از رشته های جذاب گروه ریاضی که بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در این رشته هستند، مهندسی معماری است. زیرا معماری یک هنر است و مباحث درسی این رشته ترکیبی از فن و هنر است. مواردی که برای تبدیل فرد به یک معمار خوب نیاز است شامل کمی ذوق هنری، قدرت خلق یک اثر نو، تخیل قوی و روحیه کار گروهی می باشد. مهندس در لغت به معنای هندسه دان است و به فردی می گویند که با هندسه و مباحث هندسی سر و کار دارد و معمار هنرمندی ست که به کمک مباحث هندسی بنایی می سازد که گاه تا هزاران سال باقی ست و گاها حتی هویت یک جامعه می شود.

موسسه توسعه پایدار گردشگری

 موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ؛ به عنوان نخستینNGO گردشگری دانشگاهی وابسته به دانشگاه علم وفرهنگ با رویکرد کارآفرینی در بخش‌های مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری در گستره بین المللی فعالیت می‌کند. این موسسه تاکنون دستاوردهای ارزشمندی در بخش‌های گردشگری و هتل‌داری، فناوری گردشگری، کسب و کارهای نوین درگردشگری، مدیریت مقاصدگردشگری، برندسازی مقاصدگردشگری، گردشگری سلامت و پزشکی داشته و در تلاش است تا سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران بخش خصوصی و دولتی را در مسیر توسعه پایدار گردشگری ایران اسلامی یاری نماید.

تورهای کشور

اولین صعود مستقل استارت آپ دانشگاهی DPL به پناهگاه پلنگچال

روز جمعه سیزدهم تیرماه ۱۳۹۹ گروه DPL به پناهگاه پلنگچال صعود کردند.
در این صعود که با مربی گری آقای محمود هاشمی فاتح هشت قله جهان صورت گرفت، جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ، علامه طباطبایی و گروهی از فعالان ورزش کوهنوردی نیز حضور داشتند.
این برنامه از ساعت ۶ صیح روز جمعه شروع و پس از صعود به پناهگاه پلنگچال با ارتفاع ۲۴۱۲ متر در ساعت ۱۵ پایان پذیرفت.

ایران زیباست؛ آبشار «ساسنگ»

آبشار ساسنگ در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان مینودشت در نزدیکی روستایی با همین نام و در ارتفاعات جنگلهای هیرکانی واقع شده است.
این آبشارهای زیبا و بی نظیر با استخرهای طبیعی فراوان، از سرازیر شدن آب از شیب دره ای که در فاصله تقریبی یک کیلومتری روستای ساسنگ قرار دارد به وجود آمده‌اند. تنها راه رسیدن به آبشار مسیر پیاده روی با شیب ملایم است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

تورهای خارج از کشور

اعزام تور به کشوراتریش، آلمان،عراق، استرالیا

مرکز پژوهشی سیستم‌ها و فناوری‌های مدیریتی

فناوریهای مديريتي

هدف
رشد و ارتقای نظام مند تمامی عناصر نظام های مدیریتی کشور مبتنی بر مبانی ارزشی، نظری و منطبق با اسناد فرا دست.

سياست‌هاي کلي نظام اداري
کل نگري، همسوسازي، هماهنگي و تعامل اثربخش دستگاه‌هاي اداري به منظور تحقق اهداف فرابخشي و چشم‌انداز
زمينه‌سازي براي جذب و استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي در نظام اداري
تنظيم روابط و مناسبات اداري بر اساس امنيت رواني، اجتماعي، اقتصادي، بهداشتي، فرهنگي و نيز رفاه نسبي آحاد جامعه
عدالت محوري، شفافيت و روزآمدي در تنظيم و تنقيح قوانين و مقررات اداري
دانش¬بنيان کردن نظام اداري از طريق بکارگيري اصول مديريت دانش و يکپارچه‌سازي اطلاعات، با ابتياء بر ارزش‌هاي اسلامي

 اهم چالشهاي اساسي

فقدان کل نگری، يکپارچگي و هماهنگي در عناصر مؤثر بر اداره کلان کشور.
استفاده محدود از الگوهاي مناسب و منطبق بر مباني نظري و تجربيات بين المللي و بومي براي مديريت بخش¬هاي مختلف کشور.
تعدد و تداخل برخي از مراجع تصميم¬گيري.
ضعف در نظام هاي برنامه ريزي بلند مدت، ميان مدت و کوتاه مدت و يکپارچگي آن ها.
ناسازگاری برخی از اصول و احکام قوانین مادر نظیر قانون محاسبات عمومي، قانون برنامه و بودجه، قانون شهرداري ها با رویکردهای نظری نوین و اسناد فرادست.
استفاده از فناوري هاي سنتي و قديمي در برخی از امور نظير نظام هاي بودجه ريزي، فني – اجرايي، استخدامي، نحوه انجام وظايف و خدمات، بدون بهره¬گيري از فناوري هاي نوين و دانش روز.
بهره گيري محدود از نظام هاي پشتيبان مديريت نظير مشارکت، تصميم گيري، بيرون سپاري، کنترل پروژه، مديريت دانش.
کم توجهی به تدوین و اجرای استانداردها در موضوعات مختلف نظیر خدمات اداری، منابع انساني، ساختمان و تجهيزات.

موضوعات استراتژيک

1-مدل نظام مديريت کلان کشور.
2- نظام‌هاي مديريتي بخش‌هاي مختلف.
3- نظام‌هاي برنامه ريزي.
4- زيرساخت‌هاي اجرا (ساختار، منابع انسانی و فناوری)

بنیاد برند

برندینگ یا همان برند سازی یکی از مهم‌ترین ابعاد هر کسب‌وکاری، کوچک یا بزرگ، خرده‌فروش یا ‌«بنگاه به بنگاه» (B2B)، است. در بازار رقابتی امروز، استراتژی برند قوی و مؤثر، مزیت عمده‌ای به شمار می‌رود. اما برند سازی واقعا چه معنایی دارد و چگونه بر کسب‌وکار شما اثر می‌گذارد؟
به زبان ساده، برندِ شما، اعتبار شما در نزد مشتری است. برند به مشتریان شما می‌گوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند و اینکه تفاوت آنچه شما ارائه می‌دهید با آنچه رقبای‌تان عرضه می‌کنند، چیست. برندِ شما، برآیندی از شخصیت فعلی شما، شخصیتی که می‌خواهید باشید و برداشت دیگران از شخصیت شما است. در این مقاله درباره اصول اولیه‌ی برند سازی بیشتر می‌خوانید.

استراتژی برند و ارزش آن

استراتژی برند یعنی تعیین اینکه چه چیز را، چگونه، در کجا، و به چه کسی ارائه می‌کنید؛ به عبارت دیگر یعنی برنامه‌ی شما برای انتقال پیام برند‌تان. جایی که تبلیغات خود را ارائه می‌کنید، کانال‌های توزیع، آنچه در قالب کلمات و تصاویر منتشر می‌کنید، همگی بخشی از استراتژی برند هستند.
برند سازی استراتژیک به شکلی پایدار، منجر به شکل‌گیری یک برند قدرتمند می‌شود که به معنای ارزش افزوده‌ی بیشترِ محصولات و خدمات کسب‌وکار شما است که به شما امکان می‌دهد در مقایسه با موارد مشابه موجود، قیمت بالاتری برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید. کوکاکولا در مقابل سایر نوشابه‌های رایج مثالی روشن در این باره است. چون کوکاکولا یک برند قدرتمند است، قیمت بالاتری برای محصولاتش تعیین می‌کند؛ مردم هم حاضرند این قیمت را بپردازند.

تعریف برند

تعریف برند مانند سفری است که در طی آن کسب‌وکارتان را کشف می‌کنید. این کار ممکن است دشوار، زمان‌بر و ناخوشایند باشد. در این مسیر، لازم است دست‌کم برای پرسش‌های زیر پاسخی مناسب بیابید:

  • مأموریت کسب‌وکار شما چیست؟
  • محصول یا خدمت شما چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارد؟
  • در حال حاضر، مشتریان شما چه نظری درباره‌ی کسب‌وکار شما دارند؟
  • تمایل دارید از طریق چه ویژگی‌هایی مشتریان‌ و کسب‌وکارتان را به هم پیوند دهید؟

تحقیق کنید. از نیازها، عادات و خواسته‌های مشتریان فعلی و بالقوه‌ی خود آگاه شوید. به آنچه گمان می‌کنید که می‌دانید اتکّا نکنید؛ بلکه مطمئن شوید.

تاسیس و راه اندازی مجتمع صنایع سرگرمی

تاسیس و ثبت شرکت سهامی خاص توسط نمایندگان دانشگاه علم و فرهنگ و نمایندگان پارک علوم و فناوری های نرم صنایع فرهنگی و شتابدهنده رضوان به عنوان هیئت موسسین برای طرح “تاسیس و راه اندازی مجتمع صنایع سرگرمی

 شرح نقش و مسئولیت پذیری

  1. اعضای هیئت مدیره پنج نفر باشند که شامل دو نفر از دانشگاه و یک نفر از طرف پارک و دو نفر از طرف شتابدهنده و به شرح زیر انتخاب می شوند.انتخاب مجدد مدیران بلامانع است.
  2. یکی از نمایندگان دانشگاه به عنوان رئیس هیئت مدیره
  3. یکی از نمایندگان شتابدهنده به عنوان نائب رئیس و هیئت مدیره
  4. یکی از نمایندگان شتابدهنده به عنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره
  5. نماینده دوم دانشگاه و نماینده پارک به عنوان اعضای هیئت مدیره